Transport frigorific

Transportul de mărfuri cu camioane frigorifice pe teritoriul Uniunii Europene (UE) și Comunității Statelor Independente (CSI). Semiremorcile frigorifice sunt destinate transportului de mărfuri perisabile, însă în drum spre destinație sau la întoarcere este permis de încărcat mărfuri care nu murdăresc și nu strică caroseria semiremorcii.


Parametrii remorcelor:

Lungimea

Lățimea

Înălțimea

Volumul, în paleți

Greutate

Regimul temperaturii

13,6 m

2,45 m

2,65m

33

21 tone

t de la +20  ̊ la -20  ̊


Pentru monitorizarea constantă a temperaturii în semiremorcă se utilizează înregistratoare de temperatură (termografe) care înregistrează temperatura existentă și permit verificarea rapidă a oricăror modificări a regimului de temperatură.


Перевозка мяса, рыбы, птицы

Marfa

Regimul de temperatură

Carne și pește înghețat

-18

Carne și pește refrigerat

-5

Semifabricate din carne(pârjoale,  pelmeni, etc)

-18

Fructe de mare

-18

Oua, care nu au fost supuse refrigerării

+4,+8

Oua din frigider

0, +3

Nu se admite transportarea:

Produselor din carne fără certificat sanitar.

Cărnii și produselor din carne care sunt acoperite cu cristale de gheață. 

Particularitățile încărcării cărnii în remorcile frigorifice.

Carnea congelată se aranjează în grămezi alăturate, încercând să se utilizeze la maximum volumul semiremorcii frigorifice.

Produsele din carne răcite și refrigerate, ambalate în recipiente, sunt așezate în așa fel încât să circule aerul printre ele: distanța dintre încărcătură(marfă) și tavan trebuie să fie de cel puțin 30-35 cm, iar între peretele din spate al semiremorcii și ultimul rând de încărcături nu trebuie să existe spațiu.

Carcasele (Trunchiul (Trupul) de bovine și de animale mari cornute trebuie împărțite în jumătăți sau sferturi; carcasele (trunchiul (trupul) de porcine  - în jumătăți longitudinale sau carcase întregi fără cap; mielul și animalele mici ar trebui prezentate pentru transportare sub formă de carcase fără cap.

Carnea refrigerată de porc, de miel, de vită, de vițel, și carnea de cal se încarcă în remorcile frigorifice în boxpalete sau suspendate pe cârlige (toate suporturile trebuie să fie furnizate de către expeditor).

Păsăsrile tăiate se transportă sub formă congelată și refrigerată, ambalate în cutii. Păsările semi-eviscerate și eviscerate sunt transportate în stare refrigerată în cutii cu goluri.

Condiții pentru transportul salamurilor și a subroduselor din carne.

Carnea afumată și salamurile sunt transportate în cutii cu goluri. Mezelurile, cum ar fi pieptul, cotletul, acoperite cu un strat protector, sunt transportate în cutii bine închise. Carnea sărată de miel și de vită este transportată în butoaie, cu condiția că a fost sărată de cel puțin 10 zile.

Produsele secundare (ficat, capuri, limbi, creier, inimi, cozi, stomacuri etc.) sunt transportate numai în formă congelată și ambalate în lăzi sau cutii de carton, saci din pânză, etc.

Перевозка молочных продуктов

Marfa

Regimul de temperatură

Lapte

+2, +4

Smântână

+2, +4

Brânză

+2, +4

Maioneză

+3, +18

Margarină

0, +5

Unt

-18

Înghețată

-18, -20

Cașcaval

+2, +4

Iaurturi, milkshake-uri, amestecuri

+2, +4

Brânzoace, colțunași

-18

Pentru a respecta condițiile de păstrare a laptelui și a produselor lactate, în timpul transportului de mrfă pe rutele internaționale, se aplică cerințele și normele valabile transportului de mărfuri ușor perisabile la distanțe lungi.

Se recomandă transportul produselor lactate pe paleți, a căror înălțime și lățime trebuie să fie calculate astfel încât să împiedice rostogolirea sau deteriorarea încărcăturii.

Перевозка овощей, фруктов

Legume

Marfa

Regimul de temperatură

Roșii verzi, maro sau roz

+10, +15

Roșii roșii

+6, +9

Castraveți

+6, +9

Cartofi

+6, +10

Vinete

+4, +10

Dovlecei

+4, +10

Ardei

+4, +10

Usturoi, Ceapa

+2, +8

Varza

+1, 8

Sfeclă

+2, +5

Verdeață

+2, +5

Ciuperci

+0, +2

Legume congelate

-18, -20

Fructe

Marfă

Regim de temperatură

Banane


Greifrut, lamâi


Mango


Ananas


Pepene verde


Portocale


Mandarine


Caise


Avocado


Struguri


Pere


Capșune


Nectarine


Piersici


Prune


Mere


Zmeură


Vișine


Kiwi


Lămâi coapte


Lamâi verzi


Fructe congelate


La transportarea legumelor și fructelor, nu se recomandă combinarea acestora. Majoritatea fructelor și legumelor au cerințe diferite în legătură cu regimul de temperatură  și combinarea acestora în timpul trasnportării ar putea fi posibilă doar în cazul transportării  pe distanțe scurte și în condițiile în care afară  temperatura aerului nu este critică.

Перевозка консервированных изделий

Marfa

Regimul de temperatură

Conserve de legume în borcane și cutii de metal

0,+20

Legume conservate într-un tub metalic (în butoaie de metal)

0,+5

Conserve de legume semifabricate

0, +25

Conserve de fructe și pomușoare

0, +25

Fructe și pomușoare sărate, murate, măcerate

-1, +4

Ciupercile fierte, sărate și murate în butoaie

-1,+4

Gem, dulceață, jeleu

+15

Conserve de carne

0,+15

Conserve de pește

0,+15

Pește sărat

0,-5

Produsele consevate sunt transportate în recipiente de metal și sticlă, ambalate în cutii de carton sau lăzi. Borcanele trebuie să fie așezate în așa fel încât să fie exclusă mișcarea acestora în timpul deplasării vehiculului.

Перевозка кондитерской продукции

Marfa

Regimul de temperatură

Aluat congelat

-18

Aluat proaspăt pregătit

0,+5

Drojdii

-18

Produse de panificație

0,+15

Produse din făină cu creme (cremoase)

0,+6

Torte congelate

-18

Deserturi

+1,+3

Ciocolata

+15

Bomboane, biscuiți, copturi

+15

Margarina

-18

Transportul produselor de patiserie are cerințe foarte stricte față de termenii de livrare, deoarece majoritatea produselor au un termen de valabilitate foarte redus. Prin urmare, în timpul transportării acestor categorii de produse trebuie menținute/respectate temperatura și umiditatea recomandate de producătorul produsului.

Aranjarea mărfii depinde de tipul specific de produse de patiserie transportate. De exemplu, dulciurile, biscuiții, napolitanele sunt cele mai des transportate în cutii de carton ondulat. Este permis ca acestea să fie plasate dens, inclusiv în mai multe niveluri.

La transportarea torturilor, marfa este plasată în cutii speciale din plastic sau carton, care sunt montate una peste alta și fixate bine.

Produsele de dimensiuni mici (prăjituri și altele) trebuie așezate într-un rând, vertical, pe tăvi care se închid cu capac.

Pentru transportarea acestui tip de mărfă se recomandă folosirea de paleți, a căror înălțime și lățime trebuie să fie calculate astfel încât să prevină răsturnarea sau deterioarea mărfii.

Перевозка средств гигиены и парфюмерии

Marfa

Regimul de temperatură

Produse de igienă în stare lichidă

+10,+15

Parfumerie

+10,+15

Produse cosmetice

+10

Cosmetica și produsele cosmetice se păstrează la temperatura camerei pe o perioadă lungă de timp, fără a-și pierde proprietățile. Temperatura recomandată este de +10. Pentru produsele cosmetice sunt inacceptabile temeperaturile mai jos de 0 grade.

Pentru transportarea produselor cosmetice în sezonul cald, se utilizează aproape orice tip de mașină închisă, dar în timpul iernii, pentru a păstra o temperatură mai mare de 0 grade se folosesc anume remorcile frigorifice.

Перевозка медикаментов

Marfa

Regimul de temperatură

Soluții de plasmă și detoxifiere.

0,+40

Medicamente în stare lichidă și solidă

+12, +15

Unguente, linimente, creme

+5,+10

Medicamente în ambalaje cu aerosoli

+3, +20

Seruri și vaccine

+2,+10

Antibiotice

+12,+15

Preparate hormonale

+12,+15

Vitamine

+12,+15

Supozitorii

+12,+15

ATP (Adenozin trifosfat)

+3,+5

Formol (formalină)

+9,+15

Acid acetic glacial

+9,+15

Uleiuri medicinale grase

+4,+12

Transportarea medicamentelor în condiții nepotrivite poate duce la pierderea proprietăților lor active. Încălcarea regimului de temperatură duce la alterarea medicamentelor, și în consecință poate să dăuneze sănătății oamenilor.

Temperatura de păstrare pentru majoritatea medicamentelor este aleasă în funcție de proprietățile substanțelor din care acestea sunt compuse.

Перевозка цветов и посадочного материала

Marfa

Regimul de temperatură

Flori tăiate (cu excepția orhideilor)

+1,+8

Orhidei

+15

Flori  cu bulbi

+4, +10

Plante în ghiveci

0,+3

Sol și material săditor

+5

În transportul de flori se disting câteva direcții: transportul plantelor în ghivece, transportul tuberculilor și bulbilor, transportul florilor tăiate.

În remorcile frigorifice, plantele în ghivece sunt așezate în paleți celulari de carton pe rafturi (etajere/suporturi) multietajate. Fiecare plantă în ghiveci este ambalată parțial într-un con de polietilenă.

Plantele cu bulb sunt transportate în cutii de carton umplute cu rumeguș. Tuberculii de obicei sunt transportați în pungi speciale de plastic, cu perforații.

Pentru transportul plantelor tăiate, principala cerință este transportarea cât mai rapidă. Prin urmare, toate documentele necesare pentru trasnportarea acestui tip de marfă sunt pregătite din timp și traseele sunt adaptate/verificate cât mai exact posibil.

În semiremorcile frigorifice obișnuite, florile și produsele din flori de cele mai dese ori sunt transportate în vrac(sau modular ?). Multe companii care produc flori preferă să folosească remorci frigorifice specializate pentru a transporta numai flori. Un refrigirator de flori reprezintă o furgonetă cu pereți subțiri, cu un volum interior de până la 98 m3.

Transportul de băuturi

Marfă

Regim de temperatură

Ceai, cafea (uscate, în ambalaj)

+15

Sucuri

+2,+4

Apa

+2,+4

Marinade, compoturi

+15

Alte bauturi

+2,+4

Particularitățile transportului de alcool

Transportul de alcool necesită respectarea anumitor cerințe.

Pentru a efectua transportul băuturilor alcoolice este necesar ca atât expeditorul mărfii cât și destinatarul să dețină licență.

Pentru transportul băuturilor alcoolice se utilizează lăzi de lemn sau cutii de carton. Lăzile au celule în care sunt puse sticlele și izolate cu material de amortizare.

Vinurile din struguri, vinurile din fructe și pomușoare sunt transportate atât în recipiente de sticlă (ambalaj interior), cât și în butoaie.

Vinurile de struguri și fructe sunt transportate în butoaie sau sticle ambalate în cutii; Butoaiele cu semne de scurgere nu sunt permise spre transportare.

Regimul temperaturii pentru transportul de vin este cel mai adesea stabilit de către expeditor, și este indicat în scrisoarea de trăsură.

Marfă

Regim de temperatură

Vin, băuturi din vin

+10,+12

Bere

+ 5,+12

Tării

+10, +20

Tent 90m³

Parcul auto al companiei permite transportarea oricărui tip de mărfuri cu camioane cu semiremorcă prelată.

Datorită rezistenței pânzei de tip prelată, capabilă să reziste exploatarea în condiții termice diferite, precum și carcasei interioare îmbunătățite, încărcătura/marfa este bine protejată de influențele externe negative.

Paramentrii remorcelor cu prelată:

Lungimea

Lățimea

Înălțimea

Volumul în m³

Volumul în paleți

Greutatea

13,6 m

2,45m

2,70m

90

33

22 tone

Semiremorca cu prelată permite efectuarea tuturor tipurilor de încărcări și descărcări (prin spate, pe deasupra, pe lateral). Șoferul personal controlează procesul de încărcare pentru a evita deteriorarea mărfii. În acest scop, în fiecare mașină sunt prevăzute de la 8 până la 16 seturi de curele pentru o fixare mai sigură a mărfii în interiorul remorcii.

ПЕРЕВОЗКА НЕПРОДОВОЛЬСТВЕННЫХ ТОВАРОВ

К непродовольственным товарам относят следующие виды товарных групп: электробытовые товары, кожевенно-обувные товары, парфюмерно-косметические товары, бытовая химия, изделия из пластмасс, сантехника.

Перевозка допускается в крытых полуприцепах (недопустимо воздействие внешней среды). Груз поставляется в заводской упаковке. Если заводской упаковки не предусмотрено, то поштучный товар упаковывается перед погрузкой  в металлические или деревянные тары (ящики, футляры, барабаны, коробки), при необходимости, с осушителем или с заполнением сухим воздухом или инертным газом.

Упакованные грузы устанавливаются на паллеты. Упакованный запалеченный груз закрепляют специальными ремнями для более устойчивого положения груза в кузове.

ПЕРЕВОЗКА СТРОЙМАТЕРИАЛОВ

La capitolul materiale de construcții, care pot fi transportate, se includ: panouri pentru construcții, blocuri, cărămizi, materiale pentru construcție (agenți de etanșare, spumă de montaj, grund, amestecuri uscate etc.), produse pentru reparații (plintă, parchet laminat, linoleum etc.), gips carton, pvc, termoizolanți, țiglă metalică, ardezie și altele.

De regulă, marfa ambalată de către producător este pusă pe paleți și paletizată. Mărfurile paletizatepe paleți sunt suplimentar fixate cu centuri speciale pentru a asigura stabilitatea acesteia în remorcă.

Particularitățile transportării țiglei metalice și ardeziei:

Țigla metalică și ardezia se aranjează în stive, care sunt înfășurate în folie și sunt aranjate pe paleți de lemn. Apoi stivele sunt întărite cu bare de lemn și sunt fixate cu bandă metalică pentru ambalaj. Dacă este necesar, produsele pot fi ambalate în lăzi de lemn. Lungimea paletului este mai mare decât dimensiunea țiglelor metalice cu 50-100 mm (lățimea paletului este de 120 mm).

Țigla metalică se încarcă numai cu curele moi și cu o traversă specială. Panourile de țiglă și ardezie sunt transportate numai în poziție orizontală, evitând îndoirea acestora.

Particularitățile transportului de tablă cutată:

Tabla cutată cu strat de polimer se aranjează în pachete. Apoi sunt ambalate în folie de polietilenă, sunt puse pe palet de lemn sau fixate cu bare de lemn. Se fixează suplimentar cu bandă pentru ambalare.

Tabla cutată zincată este ambalată în mod similar, dar fara folie.

Se recomandă transportarea într-un singur nivel a pachetelor cu tablă cutată. Cu ajutorul curelelor, pachetele cu tablă cutată sunt fixate în remorcă.

Atenție: pentru a evita deformarea, nu se recomandă adăugarea de mărfuri grele pe  panourile de tablă cutată.

Particularitățile transportului de cărămizi

Sunt 2 modalități de a transporta cărămizile cu autovehicule: în vrac și în  containere pentru transportare.

Din punct de vedere al transportării, cărămida este împărțită în:  obișnuită, folosită la baza construcției, și decorativă (aparentă în ro). Dacă în cazul cărămizii obișnuite se permite transportarea în vrac (procentul de deteriorare a mărfii nu este critic),  în cazul cărămizii decorative obiectivul este ca fiecare unitate de cărămidă să ajungă întreagă la destinație (unitatea de marfă este mai scumpă). Din această cauză cărămida decorativă sau cărămida specială este transportată în containere pentru transportare – pe paleți.

Paleții pentru cărămizi, de regulă, sunt cât se poate de simpli, cu un singur rând de scânduri și trei bare de dedesupt. Printre metodele de aranjare a caramizii pe palet se evidențiază aranjarea  „spic“, atunci când caramida se aranjează sub unghi de 45 de grade față de centrul paletului, astfel ca greutatea cărămizilor să se îndrepte către mijlocul paletului. Această metodă de aranjare  împiedică cărămizile să cadă din paleți. Paleții care se folosesc pentru aceast fel de aranjare au șipci suplimentare pe margini. Caramizile speciale sau carămizile decorative pot fi așezate într-un mod special.

Pentru distanțe mari, este mai convenabil să transporți cărămizi cu mașini cu o capacitate de transport de 20 de tone. Deoarece acestea sunt, de obicei, camioane lungi cu dimensiunea caroseriei de 13.6 m, în care încap pâna la 33 de palete (1200 * 800mm) intr-un singur nivel.

Particularitățile transportului de gips carton

Din cauza fragilității și a sensibilității la umiditate, transportul de gips-carton necesită o atenție sporită. Transportul plăcilor din gips carton se efectuează în mod centralizat, strânse la un loc și în condiții care exclud umiditatea ridicată, murdăria și deteriorări mecanice.

Transportul plăcilor de gips carton pe paleți se efectuează în poziție orizontală. Pentru a proteja de umiditate și murdărire  plăcile sunt de obicei ambalate în pachete de până la 50 de bucăți, sunt acoperite de hârtie rezistentă la apă sau cu folii de polietelenă, puse orizontal pe paleți și fixate.

Particularitățile transportului  de materiale termoizolante

Acest tip de marfă este voluminos și ușor. Adesea, aceste materiale sunt transportate sub formă de mărfuri cumulate fie în  remorci prelate, fie în camioane frigorifice, atunci când rămâne spațiu liber și pentru a economisi, remorcă este încărcată până în tavan,cu material termoizolator în vrac.

ПЕРЕВОЗКА СТРОИТЕЛЬНЫХ КОНСТРУКЦИЙ

Structurile pentru construcții urmează a fi transportate în conformitate cu cerințele standardelor de stat sau ale specificațiilor tehnice pentru anumite tipuri de structuri.

La lucrările de încărcare și descărcare nu se permite:

descărcarea construcțiilor lăsându-le în cădere liberă;

deplasarea structurilor  prin tragere pe suprafața solului;

rostogolirea constucțiilor de formă cilindrică pe plan înclinat în mod liber (fără frânare), precum și deplasarea lor fără compresoare sau suporturi.

Ridicarea, încărcarea și descărcarea structurilor ar trebui efectuată cu ajutorul macaralelor care utilizează traverse sau curele, în conformitate cu schemele de fixare cu curele, arătate în documentația de proiectare pentru aceste tipuri de structuri.

În timpul transportării și depozitării, structurile pentru construcții urmează a fi spijinite de suporturi de inventar sau alte tipuri de sprijin, iar printre rândurile stivei  de structuri pentru construcții să se spijine de suporturi dreptunghiulare de inventar (trapezoidal) cu secțiune transversală, din lemn sau alte materiale, care să asigure integritatea structurii.

La stivuirea structurilor pentru construcții în stive, suporturile stivei urmează a fi aranjate vertical una deasupra celeilalte.

Transportul de structuri lungi sau mari (grinzi, stâlpi, panouri, etc.) cu mijloace auto de transport urmează a fi efectuat cu vehicule echipate cu dispozitive de fixare și de sprijin care asigură integritatea structurii și siguranța deplasării. La transportarea structurilor pentru  construcții, înălțimea stivei de structuri,se stabilește  în funcție de capacitatea vehiculelor și gabaritele încărcăturii permise, dar nu mai mult decât înălțimea stivei de structuri de un tip concret în timpul păstrării lor.

Distanța dintre structuri și laturile remorcii camionului  trebuie să fie de la 50 la 150 mm.

Fixarea structurilor de mijlocul de trasnport urmează să fie efectuată în așa fel ca să se excludă deplasarea longitudinală și laterală a structurilor, precum și ciocnirea lor reciprocă sau frecarea în timpul transportării.

ПЕРЕВОЗКА АВТОЗАПЧАСТЕЙ

La transportarea pieselor auto și a componentelor auto, se ține cont de regulile generale de transportare cu transportul rutier. De regulă, majoritatea mărfurilor din această categorie nu au condiții speciale pentru transportare. Mărfurile ambalate sunt puse pe paleți și sunt paletizate. Mărfurile ambalate și paletizate sunt fixate cu centuri speciale pentru o poziție mai stabilă a mărfii în caroseria  camionului.

La transportarea pieselor auto, au vehiculul nu trebuie supraîncărcat. De asemenea, este necesar de aranjat piesele în interiorul remorcii în așa fel ca acestea să nu se deterioreze.

Particularitățile transportului unor tipuri de piese auto

Radiatoarele, sticla și alte părți fragile, dar nu supradimensionate, sunt ambalate în cutie de lemn. Piesele de dimensiuni mici, piesele din cauciuc (bolturi, șuruburi, șaibe, piulițe, etc.) sunt ambalate în lăzi mici, pachete care pot fi închise, în așa fel ca piesele să nu se  împrăștie prin remorcă.

ПЕРЕВОЗКА ШИН

Anvelopele trebuie protejate de soare și precipitații, din această cauză ele sunt transportante în remorci acoperite cu prelată.

La transportarea stivelor de anvelope (când  anvelopele sunt adunate câte mai multe bucăți  în "piramide", acestea trebuie să se afle în  poziție verticală. Anvelopele sunt transportate atât în set cu camera cu aer,  cât și fără ele.

Camerele cu aer se pun  în interiorul anvelopei și sunt umflate cu aer până când volumul intern al pneului este umplut. Camerele cu aer, care sunt expediate fără  anvelope sunt transportate în  formă pliată (cu supapa în interior). Este permisă transportarea camerelor în grămezi stivuite, fără pliere.

Este necesar să întreprindeți toate măsurile de precauție pentru a exclude deteriorarea camerelor cu aer de către supape. Condiții similare trebuie respectate la transportul pneurilor și benzilor de contur(etanșare). Benzile de contur/etanșare sunt transportate în stive/ambalaje câte 5-20 de bucăți (în funcție de dimensiuni), legate în 2-3 locuri. Anvelopele, camerele, benzile de etanșare, care sunt  transportate la o temperatură sub -45 grade, trebuie protejate împotriva loviturilor.

Pentru a evita deformarea pereților laterali, anvelopele fără camere sunt transportate cu  bare speciale de susținere.

Este interzisă transportarea anvelopelor, camerelor, benzilor de eșantare  împreună cu substanțe acide sau alcaline, acumulatoare și alte substanțe care pot distruge cauciucul.

ПЕРЕВОЗКА НЕОПАСНОЙ ХИМИИ

Transportarea mărfurilor chimice nepericuloase nu necesită o pregătire specială a transportului, prin urmare transportarea acestora poate fi efectuată în remorci cu prelată. Nepericuloase se consideră produsele chimice cărora nu le este atribuită vre-o clasă/categorie de pericol.

Dacă produsul este , acesta este transportat în saci sau pachete de carton. De exemplu, polistirenul este transportat în saci mari de  0,5t, 1t, 2t.

Dacă  marfa este formată din produse lichide, aceasta din start este în ambalaj de la fabrică (bănci etc.), înainte de a o încărca, marfa se pune pe paleți și se paletează.

ПЕРЕВОЗКА ПРОДУКТОВ ПИТАНИЯ

Transportul produselor alimentare în remorcile acoperite cu prelată se realizează în perioadele în care temperatura exterioară nu este critică (nu mai mică de 0 grade C și nu mai mult de 40 grade C). De cele mai dese ori, transportul în remorci cu prelată este ales de către expeditorii care au nevoie să transporte mărfurile pe o distanță scurtă, deoarece produsele alimentare au o perioadă de depozitare limitată și majoritatea necesită anumite regimuri de temperatură în timpul transportului.

În funcție de tipul mărfii, transportatorul decide dacă o acceptă pentru transport sau nu. De exemplu, cartofii pot fi transportați la aproape orice temperatură, cu excepția frigului extrem. Diferite tipuri de legume sau fructe tolerează în mod diferit o temperatură, sau alta. Prin urmare, cel mai adesea în remorcile cu prelată se transportă legumele și fructele aceluiași regim de temperatură.

Pot fi transportate sub prelată: conserve, semifabricate, alimente pentru copii, legume și fructe.

Marfa este ambalată în cutii, sau lăzi. Mărfurile ambalate se instalează pe paleți și se sigilează. Marfa astfel ambalată și sigilată este fixată cu centuri speciale pentru o poziționare mai stabilă a încărcăturii în remorcă.

ПЕРЕВОЗКА БУМАГИ, ПОЧТЫ

Transportul hârtiei, cartonului, corespondenței și celulozei în remorci acoperite cu prelată este condiționată de protejărea acestora de precipitații.

Pentru transportare, hârtia trebuie să fie deja ambalată fie în folie termică, fie presată, în rulouri, sau în ambalajul original. Mărfurile ambalate sunt aranjate în cutii de carton obișnuite, sau lăzi. În cazul rolelor de hârtie, în lăzi de carton gofrat. Cutiile cu role de hârtie se așează pe palet și se sigilează.

ПЕРЕВОЗКА МЕТАЛЛОВ

Țevile, profilele/europrofilele, barele, produsele laminate la rece, sârmele și  barele laminate acoperite cu înveliș special , de dimensiunea secțiunii transversale (grosime, diametru, partea laterală a pătratului, cea mai mare mărime a profilelor) până la 50mm inclusiv, se leagă în stive, bobine sau stive de bobine. Iar cele care au dimensiunea secțiunii transversale mai mare de 50mm și semifabricate de toate felurile se leagă în stive, la solicitarea consumatorului. Profilele curbatese leagă în stive.

Secțiunea transversală a stivelor de țevi, profile, bare, sârme și bare laminate acoperite  cu înveliș special, profile curbate, în funcție de dimensiunea și forma secțiunii transversale trebuie să se asemene cu cercul, dreptunghiul  sau hexagonul.

Se permite ca stivele să fie de o alta secțiune transversală, în conformitate cu înțelegerea dintre producător și consumator.

Tip de împachetare

Denumirea produselor metalurgice

Câte o unitate

Țevi și profile laminate cu dimensiunea secțiunii transversale de 200 mm și mai mult, produse din oțel seminfinisate ( bare, placi), finisate și plăci laminate cu grosimea mai mare de 12mm

Legate

Țevi și profile laminate cu dimensiunea secțiunii transversale de 100 mm și mai puțin, profile curbate, profile laminate la rece, profile laminate la cald, tablă și benzi cu grosimea de până la 12 mm inclusiv nedecapate

Unse și legate

Profiluri curbate din metal laminat la rece

și laminat la cald, tablă laminată la cald, bandă de până la 10 mm grosime

inclusiv decapate

Unse, aranjate în containere și legate

Tablă laminată și bandă laminată decapată

Unse, ambalate în hârtie resistentă la apa, aranjate în containere și legate

Foi laminate la cald și

banzi, foi laminate la cald

și bare, produse laminate șlefuite și produse laminate de formă rotundă cu înveliș special

Ambalate în hârtie resistentă la apa, aranjate în containere și legate

Bare laminate, laminate șlefuite și rotunde cu înveliș special, rezistente la coroziune, tablă laminată la cald cu grosimea de 6mm inclusiv din oțel din mărci rezistente la coroziune, tablă laminată decapată și bandă laminată din oțel electric

Lăzi dense din lemn

Dispozitive de fixare.

În calitate de containere pentru stivuirea laminatelor, sunt folosite pachete metalice, sau lăzi din lemn, stofă pentru ambalare, pelicule sintetice sau alte materiale.

ПЕРЕВОЗКА ЛЕСА, ПИЛОМАТЕРИАЛОВ

Pentru comoditatea încărcării lemnului și cherestelei, se practică încărcarea de sus a remorcii.

Lemnul rotund se transportă pe cale rutieră în conformitate cu normele de transportare a mărfurilor, prevăzute pentru acest tip de transport și pentru plutărit. Lemnul se aranjează în  mijlocul de transport în stive formate din bușteni aparte. În cazul transportului rutier, materialul lemnos se aranjeaza in stive având aceeași lungime. În timpul încărcării, șoferul monitorizează procesul și urmărește ca buștenii să fie fixați sigur în remorcă (se utilizează curele speciale pentru fixarea secundară). În plus, reieșind din cantitatea de marfă și a dimensiunii sale, se poate decide transportarea lemnului pe remorci cu răcoanțe.

Cheresteaua și semifabricatele sunt transportate în formă de pachete. Dimensiunile pachetelor - conform GOST 16369, pachetaj - conform GOST 19041.

Cheresteaua și semifabricatele neîmpachetate sunt transportate în stive fiind separate de pereți orizontali și stâlpi verticali cu grosimea de 65 - 70 mm. Pereții orizontali sunt amplasați la distanță de 1200 mm, stâlpii verticali sunt poziționați în mijlocul lățimei stivei. Nu este permisă așezarea cherestelei și a semifabricatelor cap în cap.

Tent 110m³

Semiremorcile cu prelată, cu o capacitate de 110 metri cubi permit transportul unei cantități mai mari de mărfuri la un cost mai mic. Datorită capacității suplimentare în rsemiemorcile cu tentă de 110 m3, se poate de încărcat suplimentar o cantitate de la 20% până la 100%  de marfă (în funcție de greutate, formă și cantitate), fără fără a plati sîn plus pentru o a doua mașină, pentru transportul  unui lot suplimentar de mărfuri.

Parametrii remorcilor:

Lungimea

Lățimea

Înălțimea

Volumul, în m³

Volumul în paleți

Greutatea

16,5m

2,45m

2,70m

110

40

20tone

Avantajele utilizării semiremorcilor  cu capacitate de 110 metri cubi ale companiei  Iteсo Corp:

1. Mai mulți europaleti. 40 în loc de 33

2. Un volum mai mare al semiremorcii. 110 m3 în loc de 90 m3

3.O lungime mai lungă a semiremorcii. 16,5 m în loc de 13,5 m

Transportul auto de mărfuri agabaritice. În remorci de 110 m3 se transportă toate tipurile de mărfuri destinate  transportului în semiremorci cu prelată. Este foarte  comod și avantajos de transportat cu ele mărfuri agabaritice/ lungi, structuri și elemente de poduri, suporturi, turnuri, panouri de construcție.

Transport agabaritic

  • Transportul de tehnică și utilaj agricol
  • Transportul de cazane și echipament energetic;
  • Transportul de cisterne și rezervoare mari
  • Transportul de instalații pentru foraj
  • Transportul de echipament industrial și pentru strunguri
  • Transportul de structuri pentru construcții și a structurilor din metal (grinzi și suporturi pentru firele de tensiune înaltă).
  • Transportul de elemente din carcasa macaralelor și a altor elemente cu care macaralele sunt echipate.
  • Transportul de blocuri de beton și a altor materiale de construcții
  • Transportul de țevi cu diametru mare
  • Transport de vagonete, cabine, containere

Мun. Chișinău, str. Tiraspol 5, С.С. UNO
Luni - Vineri 09.00 – 20.00
Sâmbătă - Duminică
09.00 - 18.00
Parteneri