La capitolul materiale de construcții, care pot fi transportate, se includ: panouri pentru construcții, blocuri, cărămizi, materiale pentru construcție (agenți de etanșare, spumă de montaj, grund, amestecuri uscate etc.), produse pentru reparații (plintă, parchet laminat, linoleum etc.), gips carton, pvc, termoizolanți, țiglă metalică, ardezie și altele.

De regulă, marfa ambalată de către producător este pusă pe paleți și paletizată. Mărfurile paletizatepe paleți sunt suplimentar fixate cu centuri speciale pentru a asigura stabilitatea acesteia în remorcă.

Particularitățile transportării țiglei metalice și ardeziei:

Țigla metalică și ardezia se aranjează în stive, care sunt înfășurate în folie și sunt aranjate pe paleți de lemn. Apoi stivele sunt întărite cu bare de lemn și sunt fixate cu bandă metalică pentru ambalaj. Dacă este necesar, produsele pot fi ambalate în lăzi de lemn. Lungimea paletului este mai mare decât dimensiunea țiglelor metalice cu 50-100 mm (lățimea paletului este de 120 mm).

Țigla metalică se încarcă numai cu curele moi și cu o traversă specială. Panourile de țiglă și ardezie sunt transportate numai în poziție orizontală, evitând îndoirea acestora.

Particularitățile transportului de tablă cutată:

Tabla cutată cu strat de polimer se aranjează în pachete. Apoi sunt ambalate în folie de polietilenă, sunt puse pe palet de lemn sau fixate cu bare de lemn. Se fixează suplimentar cu bandă pentru ambalare.

Tabla cutată zincată este ambalată în mod similar, dar fara folie.

Se recomandă transportarea într-un singur nivel a pachetelor cu tablă cutată. Cu ajutorul curelelor, pachetele cu tablă cutată sunt fixate în remorcă.

Atenție: pentru a evita deformarea, nu se recomandă adăugarea de mărfuri grele pe  panourile de tablă cutată.

Particularitățile transportului de cărămizi

Sunt 2 modalități de a transporta cărămizile cu autovehicule: în vrac și în  containere pentru transportare.

Din punct de vedere al transportării, cărămida este împărțită în:  obișnuită, folosită la baza construcției, și decorativă (aparentă în ro). Dacă în cazul cărămizii obișnuite se permite transportarea în vrac (procentul de deteriorare a mărfii nu este critic),  în cazul cărămizii decorative obiectivul este ca fiecare unitate de cărămidă să ajungă întreagă la destinație (unitatea de marfă este mai scumpă). Din această cauză cărămida decorativă sau cărămida specială este transportată în containere pentru transportare – pe paleți.

Paleții pentru cărămizi, de regulă, sunt cât se poate de simpli, cu un singur rând de scânduri și trei bare de dedesupt. Printre metodele de aranjare a caramizii pe palet se evidențiază aranjarea  „spic“, atunci când caramida se aranjează sub unghi de 45 de grade față de centrul paletului, astfel ca greutatea cărămizilor să se îndrepte către mijlocul paletului. Această metodă de aranjare  împiedică cărămizile să cadă din paleți. Paleții care se folosesc pentru aceast fel de aranjare au șipci suplimentare pe margini. Caramizile speciale sau carămizile decorative pot fi așezate într-un mod special.

Pentru distanțe mari, este mai convenabil să transporți cărămizi cu mașini cu o capacitate de transport de 20 de tone. Deoarece acestea sunt, de obicei, camioane lungi cu dimensiunea caroseriei de 13.6 m, în care încap pâna la 33 de palete (1200 * 800mm) intr-un singur nivel.

Particularitățile transportului de gips carton

Din cauza fragilității și a sensibilității la umiditate, transportul de gips-carton necesită o atenție sporită. Transportul plăcilor din gips carton se efectuează în mod centralizat, strânse la un loc și în condiții care exclud umiditatea ridicată, murdăria și deteriorări mecanice.

Transportul plăcilor de gips carton pe paleți se efectuează în poziție orizontală. Pentru a proteja de umiditate și murdărire  plăcile sunt de obicei ambalate în pachete de până la 50 de bucăți, sunt acoperite de hârtie rezistentă la apă sau cu folii de polietelenă, puse orizontal pe paleți și fixate.

Particularitățile transportului  de materiale termoizolante

Acest tip de marfă este voluminos și ușor. Adesea, aceste materiale sunt transportate sub formă de mărfuri cumulate fie în  remorci prelate, fie în camioane frigorifice, atunci când rămâne spațiu liber și pentru a economisi, remorcă este încărcată până în tavan,cu material termoizolator în vrac.